27 oktober 2017

Technisch webinar - 15 november

Technisch webinar:

Hoe je big data inzet voor de veiligheid en stabiliteit van het internet

Tijdens dit technische webinar op woensdag 15 november van 15.00 – 16.00 uur laat SIDN zien hoe zij big data inzetten om het internet in Nederland en daarbuiten veiliger te maken. Wanneer cybercriminelen gebruikmaken van het DNS, herkennen zij dit aan de DNS-query’s die ze ontvangen op hun .nl-nameservers. SIDN laat je graag zien hoe zij dit doen en hoe jij dit zelf kunt doen.

Sprekers

• Moritz Müller
    Research engineer binnen SIDN Labs gaat in op abusebestrijding op basis van data-analyse. Op onze autoritatieve nameservers komen per dag zo’n 1,3 miljard DNS-query’s voorbij. Deze zijn helaas niet allemaal legitiem. Er zijn ook query’s die afkomstig zijn van botnetclients of andere malware. Herkennen van dit misbruik is in veel gevallen niet eenvoudig, dit wordt mede veroorzaakt door de complexiteit van het DNS.
  • Maarten Wullink
    Research engineer in het SIDN Labs-team praat je bij over het ‘big data’ platform, ENTRADA (ENhanced Top-level domain Resilience through Advanced Data Analysis), dat SIDN Labs ontwikkelde. Wat is ENTRADA en hoe werkt het? Ook laat hij samen met Moritz een aantal interessante use cases zien, waaronder bijvoorbeeld nDEWS. Een monitoringssysteem dat gebruikmaakt van de DNS-infrastructuur om malafide domeinnamen vroegtijdig te detecteren.
  • Sebastiaan Assink
    Key accountmanager bij SIDN, is gespreksleider van dit webinar. Hij gaat in gesprek met Moritz en Maarten om uit te vinden welke mogelijkheden ENTRADA jou biedt. Stel je vragen vooral ook in de chat, dan behandelen we ze live in het webinar.

Vervolgsessie
Na afloop van het webinar kijken we of er animo is om dieper in dit onderwerp te duiken. Is dat het geval? Dan organiseren we een praktische vervolgworkshop op kantoor bij SIDN.

Je kunt je aanmelden via deze link.