14 december 2017

Vacature commissielid JurCom

Beste leden,

De VvR gaat de JurCom versterken. Wij zijn op zoek naar professionals uit de branche die graag meedenken en actief meewerken aan het gevraagd en ongevraagd adviseren van SIDN op juridische en/of beleidszaken. Wij zijn vooral op zoek naar expertise uit de branche die de techniek en de business met het juridische kan combineren. Een juridische achtergrond is geen vereiste.​

Als commissielid ben je nauw betrokken bij verschillende aansprekende dossiers, zoals de Algemene Voorwaarden voor .nl-domeinnaamhouders en registrars, Whois, verpanding domeinnamen, invloed en uitkomsten GDPR, het eenzijdig opheffen, terhandstelling algemene voorwaarden en het proces rondom resellers.

Daarnaast heeft de JurCom haar scope uitgebreid van puur juridisch naar beleid én naar andere TLDs. Er is dus genoeg werk aan de winkel.

Het bestuur roept hierbij de leden dan ook op om zichzelf of andere geschikte kandidaten voor de bestuursfunctie aan te melden bij het bestuur. Dat kan door een e-mail te sturen naar secretariaat@verenigingvanregistrars.nl of door hier te klikken.

Omschrijving:

De doelstelling van de VvR is het behartigen van de belangen van de registrars die lid zijn van de VvR. Hiertoe kan de VvR SIDN gevraagd en ongevraagd van advies voorzien. Onderstaand de tijdsbesteding voor een commissielid van de JurCom:

• Vier keer per jaar een overleg met SIDN (fysiek dan wel per videoconf)
  • Twee keer per jaar een bestuurs- en commissieoverleg
  • Twee keer per jaar een ALV
  • Ook buiten de genoemde meetings moet er zo af en toe nog over punten gemaild worden, blogs geschreven worden, etc.

Indien je meer informatie wenst over de functie kan je contact opnemen met het secretariaat via onderstaande contactgegevens: