Breng nu jouw stem uit voor de Registar Awards 2016!

Wat zijn de RegiStar Awards?

De jaarlijkse uitreiking van de RegiStar Awards is een initiatief van de Vereniging van Registrars. Er worden awards uitgereikt namens de .nl  registrars aan personen en/of organisaties die op de een of andere manier het afgelopen jaar een bijzondere bijdrage hebben geleverd aan het (Nederlandse) internet en het .nl domein in het bijzonder.

De genomineerden voor 2016 zijn:

Logo_Registar_AwardCategorie .NL registrar:
1) Reviced
2) Transip
3) Openprovider

Categorie .nl reseller
1) PCextreme
2) Cyso
3) Resello

Categorie .nl supporter
1) Spamexperts
2) Patchman
3) Kees Monshouwer

Hieronder vind je een korte motivatie voor elke genomineerde.

Uitreiking Awards tijdens de “Dag van de Domeinnaam” op 2 juni
De RegiStar Awards worden jaarlijks uitgereikt tijdens de “Dag van de Domeinnaam van de Vereniging van Registrars. Deze vindt plaats op 2 juni a.s. vanaf 14:00 uur in Het Oude Magazijn te Amersfoort. Je kan je op de website van de VvR aanmelden.

We zien je graag op 2 juni in Amersfoort!

Bestuur Vereniging van Registrars

Extra informatie over de RegiStar Awards

Hoe werkt de verkiezing?
Eerst kunnen de registrars en overige branchegenoten per rubriek hun nominaties kenbaar maken. Vervolgens stelt de jury op basis van het uitgebrachte aantal nominaties de drie kanshebbers voor elke rubriek vast. Deze jury bestaat uit de directeur van de VVR en twee bestuursleden.
Vervolgens kunnen de VvR-leden en branchegenoten stemmen. Dat kan via de VvR website en de daartoe gedeelde link naar een stemtool. Er kan per rubriek één keer een stem worden uitgebracht.

Op 2 juni tijdens de Dag van de Domeinnaam wordt de winnaar bekend gemaakt en ontvangt deze de felbegeerde Registar Award en een eeuwige plek tussen de sterren.

Welke rubrieken zijn er?

Er zijn 3 RegiStar Awards, elk gekozen vanuit een andere stakeholder perspectief.

• RegiStar Award in de categorie ‘.nl Registrar’

Welke registrar is op de een of andere manier bijzonder positief opgevallen en heeft  een belangrijke bijdrage geleverd aan het Nederlandse registrarveld, het (Nederlandse) internet of in het bijzonder het .nl domein?

• RegiStar Award in de categorie ‘.nl Reseller’

Welke resller heeft een bijzondere prestatie geleverd qua marketing, sales of gebruik van het .NL domein of het Nederlandse internet in het algemeen? Het gaat hier om de reseller die zelf geen .NL registrar is.

• RegiStar Award in de categorie ‘.nl Supporter’

Welke persoon of organisatie buiten het registrarveld heeft veel betekend voor de registrars, de VvR, het (Nederlandse) internet of het .nl domein?

Korte motivatie per nominatie

Categorie .nl registrar

Reviced
Motivatie: Reviced Cloud Services is de nieuwe naam voor Deziweb uit Meppel. Op 1 april 2016 heeft dit bedrijf zich met een compleet nieuwe naam, look-and- feel en productfilosofie aan de wereld gepresenteerd. Reviced is een schoolvoorbeeld van hoe een traditionele hoster zich kan transformeren tot een next generation hoster.

Transip
Motivatie: TransIP is een .nl registrar die vanaf het eerste uur voorop heeft gelopen in de automatisering van werkprocessen en procedures. Het empoweren van de klant staat voorop. Werd er eerst al een splitsing gemaakt in het aanbod en website tussen techneuten en niet-techneuten, er werd daarna vol gekozen voor bediening van de bij uitstek technische internetgebruiker / geeks. Transip maakt daarmee een bewuste en werkelijke keuze in doelgroep en past daar hun tone of voice, communicatie, producten, tools etc. volledig op aan. Zij is daarmee zeer succesvol en uitgegroeid tot de 1e .nl registrar. Ook hun nieuwe propositie met Stack (gratis 1TB opslag) is vernieuwend. Tot slot is Transip een van de weinige échte groeiers in het .nl domein.

Openprovider
Motivatie: Openprovider heeft met hun Flat-fee model voor behoorlijk wat rimpels in de Nederlandse domeinvijver gezorgd. Met hun concepten weet Openprovider veel tijd en geld te besparen voor hostingbedrijven, registrars en overige ISP’s. Men heeft duidelijk invulling gegeven aan de ‘WHY’ van de organisatie door keuzes te maken qua strategie, vorm gegeven door de visie van eigenaar Arno Vis.

Categorie .nl reseller

PCextreme
Motivatie: PCextreme is één van de eerste Registrars die de strategische keuze heeft gemaakt zich niet langer te focussen op domeinnamen als registrar maar zich te richten op de laatste technische ontwikkelingen. (beroemd om hun Raspberry Pi’s …) Anno 2016 houden ze vast aan hun filosofie om zo veel mogelijk waarde te creëren tegen een zo laag mogelijke prijs. Daarnaast speelt het bedrijf altijd een actieve rol binnen de Nederlandse internet community..

Cyso
Motivatie: Cyso heeft ook al heel vroeg in haar bestaan besloten dat haar focus niet ligt op registrargebied maar op infrastructuur, hosting, security en managed services. Onder de naam Fuga.io lanceerde Cyso in september 2015 één van de eerste publieke Openstack clouds van Nederland. Cyso is mede-oprichter van de DHPA waarvan CEO Sven Visser de voorzitter is.

Resello
Motivatie: Resello is in 2013 van start gegaan als cloud business automation platform en multi-tier reseller solution. Het is de missie van Resello om de vele producten en diensten die een hostingbedrijf wil aanbieden, middels een innovatief en gebruiksvriendelijk platform beschikbaar te maken. Inmiddels telt Resello meer dan 17.000 resellers in 140 landen. Domeinnamen is en blijft het belangrijkste ‘start product’ maar door het aanbieden van producten zoals een eigen sitebuilder , hosting, VPS, OX, Office365, SSL en vele andere producten, wordt een hoog percentage van de domeinnamen ook daadwerkelijk gebruikt en kan er efficiënt upsell en cross sell plaatsvinden.

Categorie .nl supporter

Spamexperts
Motivatie: Spamexperts ontwikkelt e-mailbeveiligingsoplossingen voor in de cloud of op locatie met diensten voor inkomende (spam en virus) filtering, uitgaande filtering en e-mailarchivering. De missie van het bedrijf is veilige e-mail wereldwijd. Hoewel van oorsprong een Nederlands bedrijf, is Spamexperts sinds de oprichting snel gegroeid tot een vooraanstaand e-mailbeveiligingsdienstverlener voor Webhosts, ISP’s/Telecombedrijven en IT Resellers wereldwijd. Hiermee is Spamexperts een ware ambassadeur van het ‘veilige Nederlandse internet’.

Patchman
Motivatie: Patchman verzorgt automatische patching van kwetsbaarheden en verwijdering van malware in de meest gebruikte CMS-en zoals WordPress, Drupal en Joomla. Daarmee lost zij een probleem op waar dagelijks vele hosting providers mee worstelen. Door het gebruik van Patchman worden hun diensten niet alleen veiliger, er wordt ook nog eens veel tijd en kosten bespaard. Met de introductie van Patchman levert registrar en hoster Antagonist een effectieve oplossing tegen veel kwetsbaarheden die websites treffen..

Kees Monshouwer
Motivatie: Kees Monshouwer is als consultant internetdiensten zeer belangrijk geweest voor de implementatie van DNSSEC van .nl domeinnamen. Door zijn kennis van zowel PowerDNS als DNSSEC heeft Kees bij veel registrars een belangrijke rol vervuld bij het signen van .nl domeinen.