home > faq

Welke informatie is terug te vinden op de ‘Homepage’ (desktop-modus)

Wanneer een gebruiker is ingelogd ziet deze op de startpagina de voor hem/haar relevante nieuwe items, zoals de  nieuwste discussies, actuele bijeenkomsten in de kalender, het laatste nieuws. Tevens vinden gebruikers hier de nieuwste Twitter berichten van de VVR en SIDN, actueel extern nieuws, snelkoppelingen naar relevante website.

Als alternatief op de reguliere menustructuur staat in de desktop-modus rechtsboven de 'tegel' menustructuur aan die als standaard homepage fungeert op de mobiele modus van uw Vereniging van Registrars portal. Door op een tegel te klikken navigeert een gebruiker direct naar de betreffende module van de portal. Op deze wijze is de Portal ook gemakkelijk te gebruiken op een smartphone en tablet.

Waar dient de ‘Navigatiebutton’ in de menustructuur voor?

De Portal maakt gebruik van zogenaamde modules. Dat zijn de modules zoals 'nieuws', 'kalender'. Een gebruiker kan via de menukeuze 'Navigatie' direct naar bijvoorbeeld de 'kalender' en krijgt dan zijn/haar relevante vergaderingen/kalenderitems in beeld. Onder de menukeuze 'Navigatie' zit ook de button ‘mijn instellingen’, hier kan een gebruiker zijn/haar profiel aanpassen of bijvoorbeeld het wachtwoord wijzigen.

Kan ik de Vereniging van Registrars Portal ook mobiel gebruiken?

Jazeker! Er is een mobiele variant van de portal ontwikkeld die het gebruikers gemakkelijk maakt om onderweg de portal te raadplegen.

Om het icoontje van de Vereniging van Registrars portal op je startscherm van je Android of iPhone toestel te krijgen doorloop je de volgende stappen:

Android

1. Open de internetbrowser “Google Chrome” en ga naar de website van de Vereniging van Registrars.
  2. Het tegelmenustructuur verschijnt en rechtsonder logt u in.
  3. Klik op het icoon rechtsboven (icoon is 3 blokjes onder elkaar)
  4. Selecteer de optie “Toevoegen aan startscherm”

iPhone

1. Open de internetbrowser “Safari” en ga naar de website van de Vereniging van Registrars.
  2. Het tegelmenustructuur verschijnt en rechtsonder logt u in.
  3. Klik op het middelste icoontje in de balk (de balk is onderaan in beeld, het logo is een vierkant met pijl omhoog)
  4. Selecteer de optie “Add to Home Screen”

Wat zijn notificaties?

Op persoonlijke titel ontvangen gebruikers e-mailberichten vanuit de Portal met relevante nieuwe zaken, zoals uitnodigingen voor meetings, ge-uploadde documenten, nieuwsberichten e.d. Gebruikers kunnen via deze notificatiemail, d.m.v. het aanklikken van de link(s), direct (zonder inloggen) naar het betreffende item. Het niet behoeven in te loggen wordt gerealiseerd doordat de notificatie ‘onder water’ de inloggegevens meeneemt. Een link in een notificatiemail is 48 uur geldig en er kan maximaal 3x op geklikt worden. Stuur notificatiemails dan ook niet door naar anderen die niet geautoriseerd zijn.

Kan ik de frequenties van de notificaties aanpassen?

In een ontvangen notificatie kunt u direct er voor kiezen om u aftemelden voor dit soort berichten. De frequentie van de notificaties kan u ook aanpassen via de button Navigatie - notificatie.  Uiteraard kunt u ook contact opnemen met de moderator van de VvR portal.

Let op! Door de aanpassing van deze notificaties kunt u onbedoeld informatie missen die op de portal gecommuniceerd wordt.

Inloggen via een notifcatiemail lukt niet, wat moet ik doen?

Als een gebruiker op de betreffende computer ingelogd is op de portal dan voert het systeem geen autorisatie check uit. Dit impliceert dat wanneer een gebruiker of een collega op die computer met een andere login reeds staat ingelogd, een link niet altijd zal leiden naar het juiste item. Als namelijk de login waarmee reeds ingelogd is, niet geautoriseerd is voor het nieuwe item dan zal het systeem aangeven dat de gebruiker niet geautoriseerd is (de gebruiker die de notificatoe ontvangen heeft is dat wel maar het systeem denkt dat de gebruiker iemand anders is). Oplossing is 'uitloggen' en de link in de notificatiemail opnieuw aanklikken, achter de schermen zal opnieuw worden ingelogd en wordt de gebruiker naar het juiste item geleid.

De links in de notificatiemails hebben een beperkte geldigheid (48 uur en driemaal in gebruik) i.v.m. de beveiliging van de soms vertrouwelijke informatie op de portal.

Het inloggen op de portal lukt niet, wat moet ik doen?

Kies onder “inloggen” voor ‘Password vergeten?’. Een gebruiker komt dan uit bij ‘Password reset’.

Geef hier de inlognaam (is gelijk aan het e-mailadres) en e-mailadres op. Binnen enkele seconden ontvangt een gebruiker zijn/haar nieuwe wachtwoord.

Waar vind ik de zoekfunctie?

In de header van de portal is een (eenvoudige) zoekfunctie beschikbaar die de gehele webportal inclusief de documenten e.d. doorzoekt. Via ‘Navigatie’ in het hoofdmenu kan een gebruiker ook kiezen voor ‘Geavanceerd zoeken’. Hier kan een gebruiker zoektermen invoeren waarop men wilt zoeken en met de geavanceerde schakelopties kan een zoekopdracht verfijnt worden.

Who’s who
De portal beschikt over een “adresboek” waar uw gegevens, zoals naam en bedrijfsnaam, getoond worden. U kunt er echter voor kiezen deze gegevens voor andere gebruikers te verbergen. Via Navigatie – Mijn instellingen kan je ‘Tonen in Who’s who’ aan- of uitvinken, zodat daarmee je gegevens wel of niet zichtbaar zijn voor de overige leden

Vragen?

Zijn er vragen of opmerkingen over het gebruik van de Portal, laat dan hier uw reactie achter of bel naar + 31 (0)26 - 711 03 89 en vraag naar bij het secretariaat naar de moderator van de Vereniging van Registrars Portal. Het secretariaat is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 08.30 en 17.30 uur.