home > werkwijze

Hoe werkt de VvR-Portal

Voordat je inlogt op verenigingvanregistrars.nl, kom je uit op een startpagina die voor iedereen zichtbaar is. Deze startpagina bevat algemene informatie over de VvR die voor iedereen toegankelijk is.

Zodra je inlogt kom je uit op de homepage voor leden. Deze homepage bevat informatie en snelkoppelingen die alleen voor leden zichtbaar zijn. Welke informatie en snelkoppelingen je ziet, hangt af van je account. Commissieleden van de VvR zien bijvoorbeeld meer informatie dan reguliere leden.

E-Rooms

Ingelogde gebruikers vinden in het menu onder “Leden” één of meerdere “E-Rooms”. Er zijn E-Rooms voor Leden, Internationale leden, de VvR commissies en het VvR bestuur. In elke E-Room vind je informatie (bijvoorbeeld nieuws en documenten) die specifiek voor deze doelgroep is geplaatst en derhalve ook alleen voor deze doelgroep zichtbaar is. Ook kun je hier een discussie met andere leden van de betreffende E-Room aangaan.

Informatie delen, discussies voeren of vragen stellen

Leden hebben de mogelijkheid om met andere leden van dezelfde E-Room informatie te delen, vragen te stellen, discussies te starten, etc. Onder “Leden” in het menu kun je via “Discussieer nu mee” alle discussies lezen. Via de optie “Start een discussie” kun je een nieuw bericht plaatsen.

Vragen voor commissies of het bestuur

Om een vraag te stellen of een opmerking te geven buiten de discussiefora, bevat de portal een contactformulier. Je vindt deze in het menu onder “Contact” => “Stuur je mededeling of opmerking”. Op dit formulier kun je aangeven of jouw vraag bestemd is voor het bestuur, één van de commissies of de helpdesk.

Plaatsen van nieuwsberichten, documenten, kalenderitems en enquêtes en het beheren van gebruikersaccounts

Het secretariaat van de VvR vervult de moderatorfunctie op de portal. Wil je nieuwsberichten, documenten, kalenderitems of enquêtes plaatsen op de portal? Neem dan contact op met het secretariaat van de VvR via secretariaat@verenigingvanregistrars.nl.

Via dit mailadres kun je ook contact opnemen voor het toevoegen, aanpassen of verwijderen van gebruikersaccounts.

Notificaties

Van alle nieuwe content in jouw E-Rooms ontvang je standaard de volgende dag een mailnotificatie. Uiteraard kun je de werking en frequentie van de notificaties aanpassen. Je doet dit door (wanneer je bent ingelogd), bovenin op je naam te klikken en vervolgens te klikken op Mijn notificatieinstellingen wijzigen. Je kunt hier zelf bepalen waar je notificaties van krijgt, hoe je die ontvangt, hoe vaak je die krijgt en op welk mailadres.