home > werkwijze

Werkwijze VvR-Portal

Voordat er daadwerkelijk wordt ingelogd, komt een bezoeker uit op een generieke startpagina die zichtbaar is voor iedereen.

Zodra de gebruiker inlogt op deze startpagina komt hij uit op de Homepage van de VvR-portal. Deze Homepage is zichtbaar voor iedereen die in kan loggen. Let wel, commissieleden en leden zien hier alleen die informatie die voor hen bestemd is.

E-Rooms

De portal is opgebouwd uit E-Rooms. In iedere E-Room vinden gebruikers specifieke informatie en is er gelegenheid tot interactie.

In de menubalk vindt een gebruiker deze E-rooms. Op de VvR-portal zien de gebruikers dus alleen die zaken die voor hem/haar bedoeld zijn, c.q. waar hij/zij voor is geautoriseerd. Het uitgangspunt is dat bijvoorbeeld een lid van de JurCom alleen toegang heeft tot het gedeelte van de webportal over de Juridische Commissie, Leden E-room en de Homepage.

Binnen de VvR-Portal vindt een gebruiker de volgende E-rooms terug:

• Home (voor alle gebruikers inzichtelijk)
  • Leden (voor alle gebruikers inzichtelijk)
  • Bestuur
  • TechCom
  • MarCom
  • JurCom

NB. Het bestuur heeft toegang tot alle pagina’s, commissieleden enkel tot hun commissiepagina (met daarbij uiteraard de algemene pagina’s).

Input en feedback

1. Input en feedback vragen en geven binnen een commissie.

Voorbeeld: een JurComlid kan binnen de JurCom E-room een interne discussie starten met de overige JurCom-leden. Hierbij bestaat ook de mogelijkheid om documenten te uploaden.

Binnen het discussieforum kan men er ook voor kiezen een discussie te starten met Bestuur en Commissieleden.

1. Input en feedback vragen en geven voor alle leden.

Leden hebben de mogelijkheid om binnen de Leden E-room Input & Feedback te leveren d.m.v. het discussieforum. Wanneer hier een discussie gestart wordt is deze dus inzichtelijk voor alle gebruikers van de VvR portal. Ongewenste input zal door de moderator worden verwijderd.

Om een vraag te stellen of een opmerking te geven buiten de discussiefora kan een formulier voor gebruikt worden. Dit formulier is bereikbaar via het Navigatiemenu en de leden E-room onder de tekst "Heb je een mededeling voor het bestuur of één van de commissies?". Op dit formulier kan aangegeven worden of dit voor het bestuur, één van de commissies of de helpdesk bestemd is.

Nieuwsberichten, plaatsen van documenten, kalenderitems, plaatsen van enquêtes, inventarisaties, nieuwe gebruikers toevoegen, gebruikers op inactief zetten

Het secretariaat van de Vereniging van Registrars portal vervult de moderatorfunctie. Indien een gebruiker stukken wilt plaatsen op de portal, een nieuwsbericht wilt plaatsen, een gebruiker wil laten toevoegen etc. neem dan contact op met het secretariaat van de VvR via secretariaat@verenigingvanregistrars.nl. Het secretariaat zal er voor zorgdragen dat stukken geplaatst worden. Van alle nieuw geplaatste stukken ontvangen de portal gebruikers een nachtelijke notificatie. In geval van spoed met het plaatsen van bijvoorbeeld stukken en het attenderen van de gebruikers hier op, neem dan telefonisch contact op met het secretariaat via 026 - 711 03 89.

Notulen / verslagen en andere stukken die geüpload worden  zijn beschikbaar voor diegenen die toegang hebben tot desbetreffende E-Room. Indien dus een stuk wordt geplaatst in de E-Room MarCom map ‘in behandeling’ dan kunnen enkel de MarCom-leden dit stuk inzien (en de bestuursleden). "Gewone" leden zien enkel het stuk indien het ook in de E-Room Home of Leden wordt geplaatst. Een notule van de ALV zal dan ook geplaatst worden in de E-Room ‘Leden’ en notulen van de commissies enkel in de E-Room van desbetreffende commissie. Indien de stukken ook in de map ‘Goedgekeurd’ worden geplaatst kunnen ook de commissieleden van de overige commissies de notulen/stukken inzien.

Kalender

Op de kalender van de VvR-portal is de jaarplanning geplaatst. De commissie die daadwerkelijk wordt uitgenodigd voor een bijeenkomst ontvangt een uitnodiging.  De overige commissies, het bestuur (en alle leden) worden geïnformeerd over deze bijeenkomst om op gemakkelijke wijze input te leveren voor een bijeenkomst. De moderator zal circa 2 weken voorafgaand aan de bijeenkomst een uitnodiging & inputverzoek versturen via de portal aan de commissieleden. Via de ontvangen link kan men zich direct aanmelden en/of input leveren.

Weblog

Ieder lid heeft de mogelijkheid om op de portal een weblog te laten publiceren. De blogs zijn ook voor niet-geregistreerde bezoekers van de portal zichtbaar via de menu-optie Weblog op de homepage. Ingelogde gebruikers kunnen de blogs zien via menu-optie ‘Leden’ en vervolgens ‘Weblogs’.

Via een formulier op de homepage kan een lid een blog aanleveren die ontvangen wordt door het secretariaat. Deze zal er zorg voor dragen dat de blog wordt afgestemd met de MarCom en na goedkeuring door de MarCom zal het secretariaat de blog plaatsen.