De invloed van Google op het kiezen van je domeinnaam

Gaan de ontwikkelingen bij Google op het gebied van SEO (zoekmachineoptimalisatie) gevolgen hebben op de keuze voor een domeinnaam en daarmee ook op de toekomst van domeinen? Eduard Blacquière laat zijn licht schijnen op o.a. de toekomst van Voice Search en de steeds verdergaande lokalisatie van zoekresultaten. Wat betekent dit voor je domeinnaam? Hij bespreekt ook de invloed van extensies als .nl, .com en bedrijfsnaam op de vindbaarheid en of het wel zo handig is meer dan één domeinnaam te registreren.

Eduard Blacquière (1981) is Freelance Digital Marketing Consultant, met een sterke specialisatie en achtergrond in SEO. Hij heeft vanaf 2004 ervaring in zoekmachinemarketing en digitale marketing strategie (o.a. GroupM (onderdeel WPP) en OrangeValley). Leuk detail is dat hij in het verleden ook heeft gewerkt met Igor Beuker, een van onze andere sprekers.

Als SEO-specialist schrijft Eduard sinds 2006 over zoekmachinemarketing op zijn blog EdWords.nl en op nationale blogs als Marketingfacts en Emerce. Hij is eveneens docent (onder meer bij LOI, Lectric, Beeckestijn) en spreker. Eduard bekleedde bestuurdersrollen in de IAB Taskforce Search en is nu actief in de DDMA commissie Search. Vanuit deze rol is hij medeorganisator van het jaarlijkse Friends of Search congres.

Scroll naar boven