Registrars beheren een goudmijn, maar weten ze dat wel!

Dataprovider indexeert het web en structureert de data. Zij zien een website als een mini-databron en gebruiken de gestructureerde data in hun verticale zoekmachine. Bedrijven gebruiken deze data onder meer voor marktselecties, segmentaties, leadgen en profielverrijking.

Christian Branbergen, CTO van Dataprovider, vertelt op de Dag van de Domeinnaam over het belang van webanalyses en wat je daar als registrar allemaal mee kunt doen. De websites van al jouw klanten geven je namelijk een schat aan informatie, veel meer informatie dan je op het eerste gezicht denkt. En daarmee kun je als registrar omzet maken.

Het is voor registrars vooral interessant omdat je alle gegevens kunt inzien van je al klanten met een .nl-domein. Het levert een schat aan informatie. Zo kun je zien welke websites een SSL-certificaat hebben, welke type certificaat het is en wanneer deze afloopt. Maar ook in welke branche een website actief is, hoeveel pagina’s de website heeft, welk CMS er wordt gebruikt en of de website privacy sensitive is. Tevens geeft de data inzicht in hoeveel producten de webshop aanbiedt en de gemiddelde prijs van een product is. Daarnaast is ook te zien waar een website wordt gehost en nog veel meer. Kortom de domeinnamen die je beheert zijn een goudmijn aan informatie.

Scroll naar boven