Samen de strijd aan tegen abuse

In september 2020 riepen wij onze leden al op om deel te nemen aan de pilot van het Clean Networks Platform om abuse en kwetsbaarheden in netwerken op te sporen en te bestrijden. Inmiddels is de pilot succesvol afgerond en roepen wij onze leden nogmaals op samen de strijd aan te gaan tegen abuse en je aan te sluiten op het Clean Networks Platform.

Door de toenemende intensiteit van onrechtmatige content en nieuwe verordeningen vanuit wet- en regelgeving zijn providers gedwongen om adequaat te handelen. Daarom is het tijd dat we onze krachten bundelen en samen abuse en kwetsbaarheden bestrijden. Op 22 november organiseert de Nationale Beheersorganisatie Internet Providers (NBIP) een online Clean Networks Platform bijeenkomst waarin de NBIP uitlegt hoe dat gezamenlijk kan.

Met het Clean Networks Platform wil de NBIP gericht informatie met providers delen over kwetsbaarheden en exploits in hun netwerken. Met de boodschap “doe hier nu wat aan” helpt NBIP providers in actie te komen. De Vereniging van Registrars steunt die boodschap van harte.

Meer informatie over het programma en de wijze van aanmelden vind je hier.