Arrow Right Terug naar het overzicht

Voorzitter en algemeen bestuurslid gezocht

Banner Image

Eind 2021 zal de Vereniging van Registrars (VvR) afscheid nemen van de bestuursleden Martijn Kamphuis en Pim Effting. Daarmee komen er twee plekken in het bestuur vrij. Bij deze roepen we geïnteresseerden op om contact met ons op te nemen.

Over de VvR en het bestuur
De VvR is de brancheorganisatie voor alle .NL-registrars. Er zijn ruim 1.150 registrars lid van onze vereniging. De VvR is in eerste instantie opgericht om de belangen van haar leden richting SIDN te behartigen. De VvR geeft daartoe gevraagd en ongevraagd aan SIDN op zowel strategisch als uitvoerend niveau. Dit doet de VvR niet enkel vanuit het bestuur, maar ook middels de Marketing Commissie (MarCom) en de Technische Commissie (TechCom).

Daarnaast zit de VvR momenteel midden in een traject om nog meer toegevoegde waarde voor haar leden te creëren. Denk hierbij aan meer kennisuitwisseling tussen registrars, inkoop voordeel voor leden, belangenbehartiging richting andere registries, overheid en politiek, ondersteuning bij abuse bestrijding, etc. De VvR verandert van schakel tussen SIDN en .NL-registrars naar een echte branchevereniging.

Het bestuur en de directeur zijn verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de vereniging en wordt daarbij ondersteunt door BranchePartners voor de operationele uitvoering. De bestuursactiviteiten bestaan onder andere uit:

• Het bepalen en uitvoeren van de strategie van de vereniging
  • Positiebepaling en advisering richting SIDN en andere stakeholders
  • Interactie met leden bewerkstelligen
  • Vier keer per jaar een overleg met de directie van SIDN
  • Zes keer per jaar een bestuursoverleg (fysiek) en zes keer per jaar een videoconf.
  • Twee keer per jaar een bestuurs- en commissieoverleg
  • Twee keer per jaar een ALV
  • Dag van de Domeinnaam
  • Onderling en met externe betrokkenen contact over lopende dossiers

Voorzitter
De nieuwe voorzitter moet ervaring hebben binnen de domeinbranche en werkt bij een registrar. We zoeken een krachtige verbinder en een bouwer die de VvR de komende jaren verder kan laten uitgroeien tot een vereniging die maximale toegevoegde waarde voor haar leden creëert. Het aanvoelen van de markt is hierin belangrijk. We zoeken iemand die kan coördineren, leidinggeven, inspireren, verbinden, bemiddelen, communiceren en presenteren. Als voorzitter ben jij de komende jaren samen met de directeur het belangrijkste gezicht naar de buitenwereld toe. Kortom, we zoeken een energiek iemand die er een mooie uitdaging in ziet om de komende jaren het voortouw te nemen! Gemiddeld zal je ongeveer 3 uur per week actief zijn voor de VvR.

Algemeen bestuurslid
De andere bestuursleden hebben elk hun eigen verantwoordelijkheid binnen het bestuur. Dit is vaak het zijn van algemeen bestuurslid in combinatie met een extra rol (bijv. penningmeester of secretaris) en kartrekker op een aantal inhoudelijke dossiers (bijv. de RSC of abuse). De extra rollen binnen het bestuur zijn inmiddels ingevuld, dus we zoeken een nieuw algemeen bestuurslid die het leuk vindt om zijn/haar tanden in een aantal dossiers te zetten (technisch, marketing of beleidsmatig) en die ook niet schroomt om zijn/haar mening over andere dossiers te geven. Ook hier zoeken we iemand met kennis van de domeinbranche en iemand die in staat is om vanuit samenwerking en goed contact zaken weet te bewerkstelligen.

Interesse?
Heb je interesse in één van beide posities? Of wil je meer weten? Neem dan contact op met Robert Verboon via robert@verenigingvanregistrars.nl. En mocht je iemand kennen die geknipt is voor één van beide posities, stuur dit bericht dan uiteraard gerust door.

Onze laatste berichten

Nieuws Arrow Right

4 maart 2024

Reactie VvR bestuur op SIDN besluit het .nl Domein Registratie Systeem naar Amazon Web Services (AWS) te migreren