Word jij onze nieuwe techheld?

Meepraten en nadenken over zaken die jou als registrar rechtstreeks aangaan. Werk actief mee aan een veiliger internet voor jouw klanten. En onderwijl profiteren van je nieuwe netwerk van experts, met wie je samenwerkt en kennis uitwisselt. Het zijn slechts enkele voordelen van het lidmaatschap van de Technische Commissie (TechCom) van de VvR en het mooie is: We hebben een vacature! Dus heb je interesse? Stuur dan snel een mailtje naar het secretariaat.

Leden van de TechCom hebben één dag per kwartaal een meeting met SIDN en twee keer per jaar een bestuurs- en commissievergadering gevolgd door een Algemene Ledenvergadering. “We zoeken een betrokken commissielid, iemand die los van de commissievergaderingen ook tijd heeft voor een aantal werkgroepen waarin we ons verdiepen in specifieke onderwerpen”, vertelt Xander Slootweg. Hij maakt sinds 2015 deel uit van deze TechCom.

Xander sloot zich destijds voornamelijk aan om de processen bij SIDN beter te leren begrijpen. “En daar uiteraard iets van te vinden”, voegt hij er snel aan toe. In de jaren die volgden ging het hem vooral om de mensen achter SIDN te leren kennen en samen te werken aan de techniek en vooral projecten die een positieve invloed hebben op alle registrars en een veiliger en betrouwbaarder internet.

Meest succesvolle project

“Het invullen van de specifieke technische onderdelen van de Registrar Score Card (RSC) is denk ik het langste en meeste succesvolle project”, blikt Xander terug. “We hebben hier als commissie bijgedragen aan uitbreidingen van de RSC, de vaststelling van het gewenste resultaat – met andere woorden: wat is technisch voldoende waardoor je het groene vinkje krijgt voor het betreffende incentive. Daarnaast hebben we bijgedragen aan de manier waarop SIDN metingen verricht om de scores per domeinnaam vast te leggen en hebben we invloed gehad op de op- of afbouw van specifieke incentives door de technische vereisten te verhogen gaande weg het project.”

De Veilige E-mail Coalitie

Naast dit grote project hebben de leden van de technische commissie andere onderwerpen die ze geregeld bespreken, zoals de kwaliteit van de algemene dienstverlening middels de Service Level Statement, de voortgang op dossiers als de registrar WHOIS en DRS (web/epp). “Ook ontvangen we regelmatig gasten van binnen en buiten SIDN die ons bijpraten over specifieke onderwerpen die op dat moment spelen”, vertelt Xander. “Een voorbeeld hiervan is ons contact met de Veilige E-mail Coalitie, een samenwerkingsverband tussen het bedrijfsleven en de overheid. Ook registrarprojecten als de HostingInfraScan komen aan bod in zowel de aanloop van het traject als de doorontwikkeling.”

Interesse of meer weten?

Neem dan contact op met ons secretariaat.