12 juli 2017

Aanvraag VvR en Nawas bij SIDN fonds gehonoreerd

Wij hebben jullie in mei van dit jaar al laten weten dat wij samen met Nawas bij het SIDN fonds een financiële bijdrage hebben aangevraagd voor een onderzoek. Dit onderzoek bekijkt of en op welke wijze het (kostenefficiënt) mogelijk is om hosters zónder onafhankelijk netwerk tóch op NaWas aan te sluiten.

Wij zijn verheugd jullie te kunnen melden dat onze aanvraag door het SIDN fonds is gehonoreerd!

De behoefte aan aansluiting op Nawas door partijen met een zogenaamd afhankelijk netwerk komt rechtstreeks voort uit vragen van VvR-leden zelf en vragen uit de hostingbranche in zijn algemeenheid. NaWas gaat het project uitvoeren en er is daarnaast een uitvoerende rol weggelegd voor VvR-leden als testers. Dit testen is zowel technisch (kan het werken) als functioneel (prijs en mogelijke garanties). Voor later dit jaar zijn wij dus op zoek naar testers uit onze achterban. Ben jij geïnteresseerd om deel te nemen als tester? Meld je dan aan bij margreth@verenigingvanregistrars.nl.

Naast het gezamenlijke project van de VvR met Nawas gaan er met steun van het SIDN fonds nog 37 andere internetprojecten van start. Meer specifiek: het betreft 35 innovatieve internetprojecten (waaronder 14 Blockchain for Good projecten) en 3 wetenschappelijke onderzoeksprojecten. Onderwerpen variëren van artificial intelligence, cybersecurity en Internet of Things tot citizen science en educatie. Meer weten? https://www.sidnfonds.nl/nieuws/dit-zijn-ze

Wij houden jullie vanzelfsprekend op de hoogte van de voortgang van ons project!