15 juni 2018

Dag van de Domeinnaam: een succesvol kijkje in de toekomst

We hebben weer een geslaagde Dag van de Domeinnaam achter de rug. De sprekers gaven boeiende presentaties over het thema “De toekomst van de domeinnaam”. Want weet jij al welk effect de blockchain technologie en voice controlled technology gaan hebben op het gebruik en de registratie van domeinnamen? Martijn Kamphuis, voorzitter van de Vereniging van Registrars, blikt in dit artikel kort terug op een boeiende editie van dit jaarlijkse evenement voor onze branche.

Het was donderdag 7 juni alweer de vierde editie van de Dag van de Domeinnaam. Een dag die de VvR organiseert voor haar leden. Met dit jaar een programma dat in het teken stond van de toekomst van de domeinnaam, met invalshoeken vanuit feiten en cijfers, de nieuwste technieken en andere trends die van invloed kunnen zijn op domeinnamen.

We hebben dit jaar voor dit onderwerp gekozen, omdat er nogal een verdeeldheid is in het registrarveld over de toekomst van de domeinnamen. De ene registrar of registry denkt dat domeinnamen zullen verdwijnen, de ander denkt juist dat er een tweede exponentiële groei komt. Weer een ander denkt dat het gebruik anders zal worden en sommige mensen denken dat het blijft zoals het is. Dat dit een onderwerp is dat speelt, bleek wel uit de aanmeldingen en de opkomst, deze was hoger dan ooit tevoren. En tijdens de pauze en het eten was er dan ook volop discussie over de besproken onderwerpen.

Wat de toekomst nu echt zal brengen, dat weten we wellicht volgend jaar als we voor de vijfde editie bij elkaar komen. Dat de veranderingen in rap tempo plaats zullen vinden, dat was wel de rode draad tijdens de editie van dit jaar. Het gaat sneller en het heeft meer impact!

Wil je de presentaties bekijken? Dat kan hier.

Een foto impressie van het event zie je hier.

Namens de VvR wil ik iedereen bedanken voor de komst en de gezelligheid. En we hopen je volgend jaar weer te zien op de Dag van de Domeinnaam 2019. Binnenkort maken we de datum bekend. Alvast tot dan!

Martijn Kamphuis

Voorzitter van de Vereniging van Registrars